onsdag 11 juli 2012

Amazonfloden utanför dörren


Här om kvällen såg jag ett program om någon extremfiskare som var och fiskade på Amazonfloden. Han drog upp en mal som vägde 216kg och var lite över 2.5 meter lång. Kan inte låta bli att tänka på honom när vi på kvällarna tar en tur på Ätran som ringar nedanför hagen. Hur stor är gammalgäddan där nere tro. Skulle jag få honom på kroken skulle jag inte dra upp honom i båten det är ett som är säkert.



För en som är uppvuxen på en ö i Bohuslän är detta något helt annat. Jag saknar doften av rutten tång, saltstänk och galar som skriker. Men det är lyx att ha båten liggande bara några hundra meter nedanför huset.


Välkomna att paddla med mig om ni vill å vågar, här på Amazonfloden.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder! Har aldrig upplevt Strömsåsen från å-sidan.

    SvaraRadera