tisdag 10 juli 2012

På andra sidan häcken.

Sakta men säkert går saker framåt, men idag går det lite trögare. Regn, regn och åter regn. Det är som höst ute och man tappar lite inspiration, gnistan liksom svalnar av all fukt, men dör gör den inte! Igår fick vi klippt hela häcken på framsidan. Det blev ett riktigt lyft och planerna var helt inställda på att ta dom andra sidorna idag, men tji fick vi!



Stället ser mycket mer bebott ut nu men man kan tydligt se hur illa trädet har gjort på fasaden och fönstren. Men det lär dröja innan vi går på det. För hur ska huset egentligen se ut. Ska man börja byta fönster? Bygga om lite? .... eller mycket.... eller vara nöjd? Det där sista är väldigt olikt mig. Så det får mogna fram.

På kvällen fick vi även underbart besök av likasinnade vänner som älskar att renovera i lantlig gammaldags stil och som är så duktiga. Det är alltid kul att bolla idéer och vända och vrida på olika lösningar. Jag passade på att duka med den underbara tee servisen som stod kvar i huset. Det är en Gefle och är hur läcker som helst. Den är jag så glad över.



När det så var dags att gå och lägga sig så gör vi det i gästrummet. Visst låter det knäppt men så är det. Det rum som gjordes iordning till sovrum visade sig inte kännas helt rätt. Det ville inte vara vårat sovrum utan kommer troligen bli ett underbart hobbyrum istället. Så nu blir det till att göra i ordning ett nytt sovrum. Jag tror redan jag vet vilken tapet jag vill ha. Någon av de två nedanstående. Men det projektet får bli till hösten. Än finns mycket som måste fixas ute.



Så kanske måste jag göra mig av med den underbara dubbelsängen som vi byggde av den gamla soffan som stod i vardagsrummet tidigare. Någon spekulant där ute som är intresserad? Den kommer inte få plats i det nya sovrummet nämligen.


Jag är även på jakt efter något kul som soffbord på Björneslätt. Är det någon av er där ute som har något kul i gömmorna som jag kan få bygga om eller måla eller som är super som det är? Öppen för alla förslag. Ha det gott vänner.

Kram Gittan 

2 kommentarer:

  1. Vad har du tänkt för sängen isåfall? Vilket mått är det på den?:) Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica

    Skicka ett mess till mig så ska vi se vad vi kan fixa. 0705-222147 Jag har inte måtten på själva soffan men sängarna i är två st 80 sängar med hel 160 madrass över. Vi gör ett paketpris om du är intresserad.

    Mvh Gittan

    SvaraRadera