fredag 20 juli 2012

Leve Divan - Viva la Diva!


Idag var det sommarpremiering i Svenljunga och Diva gjorde skäl för namnet och fick diplom och vann sin klass. Viva la Diva betyder ju Leve Divan och så var det i dag. Hon är inte bara snygg hon är även supermysig! Hon fick jämna fina poäng 5x8 med kommentaren utvecklingsbar trav. Det tycker jag om. Hon uppförde sig exemplariskt och som vanligt åkte jag med henne ensam, lastade själv och visade själv. Som jag gillar den hästen.



Även inridningen går super. Klara gör det så bra och Diva är helt trygg och accepterar det hur fint som helst. Den hästen hoppas jag mycket på. Kanske, kanske blir hon inkörd en vacker dag.... Men det blir inte denna sommaren för det verkar mest vara regniga dagar här. Två stora skurar kom över premieringsområdet men vad gör det när man skiner som en sol i alla fall.


Kanske är det någon som vill låna Divas mamma Lucinda och avla lite. Jag har ju nu ett nytt diplomsto att avla vidare på =D Hurra, hurra!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Grattis! Måste vara hur underbart som helst att ha en sådan fin häst! Och bäst i sin klass till råga på allt!!!!! Jag förstår att du skiner av lycka idag....
    Kram
    Kristina i Varberg

    SvaraRadera