söndag 1 juli 2012

Föl på Strömsåsen. Lusen fölade i natt.


Bästa Lucinda. Henne vet man aldrig var man har. 14 dagar kvar till fölning och inte ett tecken på att det var på G. Halvfyllt juver, rullade sig i leran igår och bara njöt, ja allt var som vanligt. Så kommer man ut idag på morgonen och det första man ser är något rödvitt i hagen. En handduk, hinner hjärnan tänka innan den blixtsnabbt inser att det är efterbörden. Hurra!


Hittade alla hästarna inne i skogen. Vilken supermysig flock dom är. Lusen är så fin och tar så väl hand om sina föl. Man blir bara så sugen på att betäcka igen. Cesar är även han världens bästa flockledare. Han har superkoll på alla och håller sig på behörigt avstånd.



Det här är Lusens 5:e föl och alla har blivit ston med bläs. Vad är sannorlikheten för det? Denna gång ser det i alla fall ut att bli en brun häst. Jag är minst lika lycklig som Lusen. Nu är det bara för er att lämna in namnförslag. Mamman heter alltså Keimos Lucinda och pappan Stackarps Diplomat. Hon har ett helt underbart uttryck. Tror det kan bli en riktigt vacker häst!


Nu ska jag sätta mig och ta tag i utlottningen av semesterhelgen. Fler bilder kommer så fort jag får tid. Här är en blid på hela flocken. Diva är ju på inridning.


Kram Gittan

4 kommentarer:

  1. Grattis !!! :)
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Grattis från storasyster Diandra!
    Kul med en brun i syskonskaran, en Lucille kanske.

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin hon är! Roligt att Cesar sköter sig som ledare också! Luma eller Diza tycker jag är fina namn... Kram!!

    SvaraRadera