torsdag 26 juli 2012

Livsfarligt att semestra

När höet så var rullat och plastat så tog vi ett par dagar vid havet. Slappa, bada, sola, inte tänka på så mycket. Ni vet hur det borde vara. På vägen till stranden gick vi in i affären för att köpa med sallad och frukt och någon tidning att bläddra i. Jag slängde ett öga i Lantliv och liknande tidningar men fick snabbt ställa tillbaka dom. Hjärnan hade registrerat något på en bild och snabbt spunnit vidare till ett häftigt projekt att göra hemma. Tur att skissblocket och pennan var med för dagarna gick åt till att rita upp, planera, höra med folk om material....


När allt väl var klart i huvudet och håret var salt av vatten så kommer rastlösheten. Så mycket jag vill göra, så många idéer som ploppar ur. Hur katten semestrar man utan sin hjärna? Men det är en riktigt häftig idé som tog form under dessa dagar. Ni ska få veta mer när jag väl sätter igång. Jag älskar att min hjärna gör så här. Men att semestra skapar bara mer jobb!

Kram Gittan

1 kommentar: