tisdag 17 maj 2011

Älskade uteplats.

Igår fick jag och Björneslätt en glad överraskning. Vi fick nya utemöbler till den nylagda uteplatsen. En helt ljuvlig liten vit grupp inköpta på Ekohallen i Borås. Jag har verkligen träffat en underbar kille!


Som vanligt är inte ordet vänta något som jag tycker om så genast var tankarna och idéerna igång på hur uteplatsen skulle inredas. En silltunna donerades av en vän till oss. Tack snälla!!!


Sen kändes det lite för tomt på väggen så det blev en hylla med goa smideskonsoller och med ett hyllplan av en gammal bräda ifrån stallet.



Sen var det bara att pynta. Gamla terakotta krukor som stått i uthuset sen jag köpte stället kom helt till sin rätt här. Murgröna, lavendel och årets planteringar fick en skyddad och bra plats i hörnet.


Som fyllning mellan stenarna som inramar uteplatsen sattes taklök. Kul idé tycker jag själv.

Gud vad jag älskar denna lilla hörna. Nu är det bara att invänta solen.

Kram Gittan

5 kommentarer:

  1. Hejsan
    Nu har jag hittat till dej, måste kolla runt lite mer. Visst var det trevligt i lördags, säger som du....en massa ideer i huvudet fick man.....

    Ha de...kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir sol i den underbara vrån på fredag morgon:-))
    Kram mor

    SvaraRadera
  3. Lite inspiration från i lördags? Jättefint!!!
    Nu ska det bli varmare igen. Tänk va härligt du får med din nya uteplats.
    Kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Ser jättemysigt ut! Kul du tog fram dina lerkrukor, jag har också mina på hyllor i långa rader, de är ju så fina att titta på.
    Vem vet kanske man dyker upp på en kopp nån gång i sommar och provsitter dina nya stolar...ler.
    Kram Pia

    SvaraRadera