onsdag 4 maj 2011

Inte göra något!

Igår stod jag åter igen i vedhögen till strax innan 22. Men idag ska jag inte göra något. Ingen ved, inga avlopp, inget spacklande i hallen, inga tavlor, inga texter.... Nej idag ska jag inte göra något utan bara passa på att dammsuga ordentligt, plantera om lite blommor, gå igenom fötterna på alla hästarna, prova ut träns till unghästarna, tvätta kläder, sota ut spisarna och steka pannkakor för det har jag inte hunnit på länge. Sedan lär klockan vara 22 å jag kommer vara lika trött som dom dagar jag verkligen gör något. Frågan är bara vad det är som gör att man ser vissa saker som "verkligen göra" och andra saker för att inte göra något. Jag tror att min definition är att verkligen göra något är sådant som för stället framåt. En dålig definition som man borde arbeta bort. Dåliga samveten för att man tar lugna dagar är inte bra. Men hellre jobba nu och sen ta dagar på stranden till sommaren. Men sommaren känns åter igen långt borta. -6 grader i morse och mina vita löjtnantshjärtan som en månad för tidigt letat sig upp genom jorden ligger nu vissna av flera nätters frost. Så vill inte jag se ut när sommaren kommer.



Så det är bara att larva vidare, nu mot stallet.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Dina "inte göra nåt" får mig att le. Det är så det är att bo på landet, speciellt om man har hästgård. Vissa saker räknas liksom inte, för de görs varje dag, i ur o skur. Att inte göra nåt brukar vara just att göra nåt annat...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera