måndag 30 maj 2011

Wow vilken dag....

...jag hade igår. Började dagen med att dra iväg till Göteborg och Megaloppisen i Majorna. Vilken upplevelse. Bord fulla med prylar och säljande goa gubbar på båda sidor vägarna var helt underbart. Hade även turen att stöta på Musik loppis på Musikens hus. Ibland gör man impulsköp som man ångrar och ibland gör man impulsköp som man aldrig förstår sig på, men igår gjorde jag ett impulsköp som jag inte ångrar. Jag köpte en klarinett. Ja ni hörde rätt. Jag köpte en klarinett!


Den var så underbart sliten där den låg i sin låda och jag ville genast ha den. Vilket smycke att ha på väggen.


Lite annat smått och gott fick följa med hem. Något av det bättre var en gammal glaskupa till en lampan. Nu gäller det bara att hitta ett passande takfäste. Någon som har ett över? Sen blev det ett Höganäskrus å annat smått och gott. En underbar stund med trevligt sällskap god mat och omgiven av den vackraste dialekten. Sen bar det vidare ut till Hönö till mina älskade föräldrar. Det var ju faktiskt mors dag!

Jag säger bara en sak, missa inte denna loppisen nästa år!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar