onsdag 18 maj 2011

Sommarrummet

Så börjar sommarrummet ta sin form inför årets "säsong". Varför detta rum är ett sommarrum beror på att sidvindarna på var sidor om rummet inte är isolerade. Detta är ytterligare en målsättning att hinna få dessa täta och varma innan vintern.


Det fina skrivbordet fick jag för några månader sedan efter farbrorn som är född på gården och som då gick bort. Jag är jätte glad för detta.


Jag gillar detaljer som verkligen för tankarna till landet och till svunna tider. Så som torkade blommor, gamla saxar och tavlor på djur och växter. Dom gamla skolplanscherna köper jag på Tradera. Det gäller att hålla koll för ibland säljs det massor. Tycker verkligen om min potatistavla.

Ute regnar det för fullt å det blir till att tända en brasa i kaminen ikväll. Ha en skön kväll å välkomna att sova över i sommarrummet!

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Jätte fint !
    Kommer gärna och lånar ditt rum några dagar i sommar. Bara vänta ut gräspollena först :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad fasen, har ni dåligt väder nu igen??? Mailade dig ang ev klematisstöd, nyfiken på hur det funkar, ev kan jag passera igen nästa vecka. Men som sagt inget bestämt än....
    Kram Barbro

    SvaraRadera