fredag 27 maj 2011

Vätternrundan 2011

Ok, det är bara att inse. 14 dagar till Tjejvättern.... Ni minns träningen inför tjejvasan. Ständigt flåsande eller frysande i skidspåren på golfbanan eller i Ätran. Men sedan dess har något gått snett. Jag cyklade även förra året. Anmälde mig glad i hågen och insåg att jag inte ägde någon cykel. Stack iväg till Biltema och köpte mig en fiiin vit cykel. Åkte med min kompis till Motala glad i hågen. Skulle sova i en idrottshall. Min lånade luftmadrass hade punka så jag fick tigga till mig massagemadrassen från rummet i källaren. Tur att det finns godhjärtade människor. Fick låna öronproppar av kompisen för att kunna sova bland alla människor. Detta medförde att man inte hörde väckarklockan. Men upp kom vi till slut, i med frukost och iväg. För mig gick det bra men kompisen körde punka för någon hade lagt ut nubb. Flera timmar senare kom hon stelfrusen i mål för det hade börjat regna och hela dan hade det blåst hysteriskt. Värsta Tjejvättern någonsin enligt dom som varit där tidigare. Ingen runda som gjorde en sugen på att trampa runt 10 mil igen. Men nu är vi här igen! Cykeln har lämnat uthuset en handfull gånger detta året! Ja ni läste rätt. Snacka om träningsnarkoman och idrottsfantast! Inser att det är dags att boka boende, får prata med kompisen som ju ska med i år igen. Tvjejvättern är nr 2 av 4 i Klassikern som är årets mål. Vansbrosimmet kommer här efter och sen Lidingöloppet. Älskar man träning så gör man..... eller hur var det nu... Har just cyklat 1 mil, gjorde det samma igår kväll. Dusch nu, sen tror jag sätter mig och målar en tavla istället.



Här är dom senaste glada "fultavlorna".

Ha en riktigt skön fredag vänner!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Halloj! Lycka till med cyklingen. Önskar att jag hade hälften av din energi att motionera hihi. Dina "fultavlor" är riktigt charmiga målar du även andra motiv typ änglar?
    kramelikram Arja♥

    SvaraRadera