måndag 9 maj 2011

Perfekt tavla för lantlig stil

Vilken underbar dag det har varit idag, vilket väder! Efter jobbet drog jag ner till Ullared och träffade mina föräldrar som var på väg hem till Hönö. Dom hade bla varit Lessebo och handlat riktigt fint akvarell papper till mig på pappersbruket där. Jag slank sen in på Gekås för att handla lite färg, lack och spackel... och lite annat. Det är konstigt så mycket onödigt man råkar få med sig. Denna tavlan skrek att den ville flytta till Björneslätt och jag ville inte göra den besviken! Så nu ska den få bo i hallen.


Tillbringade sen kvällen i vedhögen. Det tar så sakta på den, om än mycket sakta! Men en underbart ljummen kväll var det.

Kram Gittan

5 kommentarer:

  1. Hittade du något att hänga på mor:-)))???
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta!
    Jag har lagt mig som följare om det är ok?
    Det ska bli roligt att få träffa dig och de andra på bloggträffen hos Pia.
    Nu ska jag kika vidare på din blogg.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Birgitta,

    Intressant blogg med fina bilder och fin konst.
    Kul att träffas i lördags.
    Hoppas vi kan lära känna varandra?
    Kram Micke Hovslagaren

    SvaraRadera
  4. Ja du ofta jag kommer hem med bra ha saker...Då syns vi på Lördag...Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jättefin blogg !!!
    Underbara tavlor.

    Hälsningar från oss på Kringlan!!

    SvaraRadera