söndag 15 maj 2011

Text mallar

Igår var jag på bloggträff. Så kul och så intressant. En buss fylld av Narcissistiska människor som älskar att skriva om sig själva. Det var ju så vi bloggare beskrevs i tidningen. Vi träffades hemma hos Pia på Skogslyckan
http://ateljeskogslyckan.blogspot.com/
och åt en härlig frukost. Sedan bar det av. Till Borås och helt underbart inspirerande affärer med inredningsdetaljer som helt passar min smak. Vissa ser en sån här dag som avkoppling men för mig är det tvärt om. Nu har jag tusen projekt i mitt huvud som måste få se dagens ljus en dag!


Bästa fynden blev helt klart dessa mallar inhandlade på Bettys i Borås och det grova tyget från Tyglagret i Fritsla.

På kvällen kom bästa Carina på besök som jag inte träffat sen min tid i Anneberg. Plötsligt stod hon bara där på trappan. Såååå glad man kan bli att se en gammal kompis efter mer än 10 år!

Nu ska jag slipa och måla hallen för  förhoppningsvis en sista gång.

Kram Gittan

9 kommentarer:

  1. Hejsan! Visst hade vi en fantastiskt härlig dag igår :O) och så kul att få lära känna dig!! Fina fynd hihi du fick tag i och redan hunnit att stämpla på tyget. Ser riktigt mysigt ut där du bor. Ha en fin fin söndag så höres vi.
    kramelikram Arja ♥

    SvaraRadera
  2. Du köpte väl 100 meter av tyget??????????:-))


    kram mor

    SvaraRadera
  3. Hej,,så roligt att få träffa dig,,ja visst va det en härlig dag...vi bor ju så nära så kanske vi kan träffas nån dag..kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för en helt fantastisk dag! Så kul att träffa dig och lära känna dig lite grann! Det här får vi helt klart göra om. Och du har redan hunnit inviga både tyg och schabloner ser jag...
    Jag har också packat upp och pysslat runt lite med det jag köpte. Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev. Jag lade tillbaks säckväven, jag... fick nån slags beslutsångest....
    men jag får väl ta en tur dit igen...
    schablonerna köpte jag ju i alla fall.
    Vad trevligt vi hade! kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Kan bara samtycka med de andra ..... en kanondag :-)
    precis som du så har jag oxå tusen projekt i huvudet och ett påbörjades för en stund sedan. Krossade porslin och börjat göra ett utebord ala Pia fast i mina färger.
    ha de så gott så ses vi på nästa träff.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Hej
    Vad roligt vi hade igår!! Äntligen hemma efter lång resa. Vilka fina hästar du har!!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det var kul att få träffa dig och det var en härlig inspirationsresa vi var på.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Men allra roligast hade nog jag som fick överraska dig i lördags. Hann ju inte ens upp på trappan innan du öppna dörren =) Jättekul å hälsa på dig, tack vare Hans å Ingrid jag kunde göra detta oanmäld. Hittar ju inte direkt i era trakter. Vi får ta å ses igen snart å snacka mera gamla minnen. Kram Carina

    SvaraRadera